Sadece markalar değil ünlüler de kişisel marka imajlarını güçlendirmek için sosyal ağlardan faydalanıyor. Ancak onlar şirketlerden farklı olarak Facebook yerine daha çok Twitter’ı tercih ediyor. Twitter’da işin bir de diğer boyutu var; bu mecrada attıkları “twit”lerle ünlenen onlarca isim bulunuyor. Bunlar arasında PuCCaa, CeriLevis ve Pinkfreud ilk akla gelen isimler. Çoğu kullanıcı bunların gerçek adlarını bilmeseler bile yazdıklarını takip ediyor ve hatta kendi arkadaşlarıyla da paylaşıyor. Yurtdışında bu tür sosyal ağ ve blog yazarlarının şirketlerin pazarlama uygulamalarında kullanıldığını belirten yetkililer, yakın zamanda Türkiye’de de “sosyal ağlar elçileri” oluşacağını düşünüyor.
İki yıldır yazdığı twit’lerle gündem yaratan PuCCaa, sanal olmayan hayatında da bir dijital reklam ajansının sosyal medya departmanında çalışıyor. Twitter’da 27 bin 500 takipçisi var; bu rakamın birçok dev şirketin önünde olduğunu söylemeye gerek yok sanırız.
PuCCaa’nın ayrıca “PuCCa Günlük” adını taşıyan bir de blogu bulunuyor. Henüz blogundan para kazanmıyor, ama twitter üzerinden farklı markalar için yaptığı “viral seeding” (ağızdan ağza yayılım) ve sosyal medya projeleri olduğunu belirtiyor. Markaların bu projelerle çok kişiye kısa zamanda ulaşabildiğini söyleyen PuCCaa, aynı zamanda hedef kitlelerine de direkt ulaşabildiklerini ekliyor.
Gelecekte sosyal medyanın markalara katacağı faydalar şüphesiz çok fazla. Girişimcilerin yapması gereken bu alanı geliştirip yeniliklerle markalara yeni tanıtım kanalları açmak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder