Salı

Google'a meydan okudu!


10 sene öncesine kadar  internet araması denince akla ilk gelen isim olan Yahoo'nun 4 sene sonra ilk defa gelirlerinde artış yaşandı. Temmuz ayında göreve başlayan CEO Marissa Mayer kaybettikleri pazar paylarını artırmak için 'bastıracaklarını' belirterek Google'a meydan okudu.
Mayer'in ilk testi olan 2012'nin 4. çeyreğinde Yahoo'nun gelirleri geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 2'lik artışla 1.35 milyar dolara ulaştı. Bu dönemde firmanın net kârı ise beklentileri aşarak 272 milyon dolar oldu.
2012 genelinde Yahoo'nun toplam geliri 4.98 milyar dolara ulaşırken, net karı 3.9 milyar doları buldu. Karlılığın bu kadar yüksek olmasında Ali Baba sitesinin satışından gelen 2.75 milyar doların etkisi oldu. Bu satışın gelir kalemlerine eklenmediğini belirtmek gerekiyor.
Yahoo'nun 2012 sonuçlarından gurur duyduğunu belirten Marissa Mayer "Dördüncü çeyrekte yönetici ekibimizi genişletip, önemli ortaklıklar kurarak gelişim gösterdik" dedi. Mayer arama konusunda önemli yatırımlar yaptıklarını ve kaybettikleri pazar paylarını yeniden kazanmak için bastıracaklarını belirtti. Yani diğer bir deyişle eski şirketi Google'a 'bizi küçümsemeyin' mesajını verdi.
Şirket kültüründe önemli değişiklikler yaptıklarını vurgulayan Mayer "En yetenekli çalışanları çekebilmek başarı için çok önemli. Bu nedenle Yahoo'yu çalışmak için en iyi şirkete dönüştürmek için çalışmalara başladık" dedi.
Şirket kültüründeki değişiklik ve alınan olumlu mali sonuçlar çalışanlara da yansımış durumda. Yahoo içinde yapılan bir ankete göre 11.500 çalışanın yüzde 95'i şirketin geleceğine olumlu baktığını ortaya çıkardı.
ABD arama reklam pazarındaki payı 4 senede yüzde 18'den yüzde 6.2'ye gerileyen Yahoo'nun Google'a yeniden rakip olup olamayacağını zaman gösterecek. Yine de Marissa Mayer'in görev başındaki  ilk tam senesi olacak 2013 şirketin geleceğine dair önemli bir fikir verecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder